سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سنسور تشخیص حرکت دوربین مداربسته

دوربین مداربسته از دیگر مواردی است که در دنیای تکنولوژی روز به روز در حال رشد است. از موارد رو به رشد در این دوربین ها می توان به هوشمندسازی سیستم های مداربسته و یا سیستم های نرم افزاری آنها اشاره کرد.

 

سنسور تشخیص حرکت دوربین مداربسته

 

از ابتدایی ترین تکنولوژی های دوربین های مدار بسته که تا به امروز پیشرفت ها و تغییرات بسیاری هم داشته، سیستم تشخیص حرکت دوربین مداربسته است.

با این سیستم و یا قابلیت می توان هر نوع حرکتی که جلوی دوربین انجام می شود را تشخیص داد.

سنسور تشخیص حرکت دوربین مداربسته چیست ؟

قابلیت تشخیص حرکت و یا MOTION DETECTION در دوربین های مداربسته، دی وی آر و ان وی آر وجود دارند که برای استفاده باید آن را فعال نمود.

این سیستم باعث می شود تا حجم تصاویری که در دستگاه DVRتوسط دوربین مداربسته ضبط می شود کاهش پیدا کند و این مورد حجم مصرفی هارد را هم کم می کند.

 

سنسور تشخیص حرکت دوربین مداربسته چیست ؟

 

روال کار به این صورت است که هر لحظه میدان دید را اسکن می کند و تعداد پیکسل های تصویرها را می شمارد. سپس پیکسل های ضبط شده در هر فریم را با فریم های قبلی مقایسه می کند و در صورت وجود تغییر به صورت پشت سرهم آن را ضبط می کند.

اسکن تصاویر هر ثانیه انجام می شود و به وسیله دستگاه NVR هم ضبط می شود.

 

سنسور تشخیص حرکت دوربین مداربسته چیست ؟

 

از امکانات دیگری که با گذر زمان به این سیستم اضافه شده، ارسال آلارم است. می توان برای دوربین تنظیم کرد تا هنگام تشخیص حرکت، از طریق فعال کردن آژیر، روشن شدن چراغ و مواردی این چنینی به کاربر اطلاع رسانی کند.

سنسور تشخیص حرکت با تمامی امکاناتی که دارد باعث می شود امنیت موردنظر کاربر چندبرابر شود.

 

سنسور تشخیص حرکت دوربین مداربسته چیست ؟

 

گفتنی است که با در نظر گرفتن تمامی موارد ذکر شده در بالا این سیستم که بیشتر حالت سیستم نظارتی دارد برای استفاده در مکان هایی مناسب است که تردد زیادی در آنها انجام می شود و کنترل رفت و آمدها اهمیت بالایی دارد مانند گذرگاه های عابر پیاده، فرودگاه ها، کارخانه جات و مواردی از این قبیل.


 

منبع: ایده برتر پارسیان